Jak odżywiać się po czterdziestce

Jak odżywiać się po czterdziestceMetabolizm człowieka po czterdziestce zmienia się diametralnie. To, co wcześniej uchodziło nam na sucho, czyli dostarczanie do organizmu zbędnych węglowodanów, tłuszczy i chemicznych substancji, teraz będzie skutkowało natychmiastowymi konsekwencjami. Dlatego wiek czterdziestu lat, to ostatni gwizdek, aby radykalnie przemyśleć swoją dietę i zmienić w codziennym odżywianiu coś na lepsze.

Jakie przekąski wybrać?

Jeśli dotąd bezkarnie obżeraliśmy się chipsami podczas oglądania ulubionego programu w telewizji lub serialu, to powinniśmy natychmiast zarzucić ten zwyczaj. Jeżeli nie potrafimy pozbyć się nałogu podjadania, to zamiast niezdrowych, utwardzanych chipsów wybierzmy bakalie. Te można kupić bez problemu wszędzie, a najkorzystniej i najszybciej będzie odwiedzić sklep internetowy z bakaliami. Bez wychodzenia z domu i poszukiwania odpowiednich produktów, jesteśmy w stanie wyposażyć swoją spiżarnię w niezbędne nam przekąski. Bakalie w odróżnieniu od chipsów zawierają wiele substancji, które są niezbędne do funkcjonowania naszego organizmu. Są bogate w żelazo, miedź, cynk, potas oraz magnez. Mają w sobie witaminę E oraz C. Działają przeciwnowotworowo, przeciwzakrzepowo i antybakteryjnie. Szczególnie polecane są orzechy, które zawierają najwięcej substancji, niezbędnych do prawidłowego działania organizmu.

Zdrowe orzechy są na stronie https://ebakalland.pl/bakalie/orzechy.html

Zmienić się też powinny nasze śniadania. Zamiast parówek lub kiełbasek na gorąco wybierzmy raczej chleb pełnoziarnisty oraz chudy twaróg. Rezygnujemy z żółtego sera na rzecz chudej szynki. Nasza codzienna dieta powinna być też radykalnie wzbogacona w owoce. Zwłaszcza jabłka oraz cytrusy. Na obiad zamiast golonki, krwistego steku czy nie daj bóg fast fooda, zjedźmy warzywa, które można zdrowo połączyć z rybami. Te zawierają bardzo dużą ilość białka i jeśli pochodzą z dobrego, sprawdzonego źródła, to posiadają wiele pozytywnych substancji odżywczych. Warzywa powinny się stać zresztą podstawą naszego jadłospisu. Obok ryżu pełnoziarnistego oraz kaszy gryczanej, występować powinny jak najczęściej pomidory, cebula, a także kapusta i groch.

Zobacz też:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *