Otwieramy bar kanapkowy

Jedną z naszych ulubionych przekąsek są kanapki. W pejzażu polskich miast wciąż jednak dominują budki z hot-dogami. Kanapkowe bary zaczynają jednak powoli stawać się coraz bardziej popularne. O czym warto wiedzieć planując otwarcie takiego baru?

Lokalizacja

Dobra lokalizacja naszego baru to szansa na odniesienie sukcesu. Decydując się na uruchomienie tego typu działalności warto poszukiwać lokalu, który będzie położony, jak najbliżej:

    • wyższych uczelni;

    • szkół – głównie średnich;

    • biurowców;

    • urzędów;

    • centrów handlowych;

    • urzędów.

Lokal, w którym będziemy sprzedawali kanapki musi zostać dostosowany do charakteru naszego biznesu, inaczej sanepid nie udzieli nam zgody na jego otwarcie.

Wyposażenie

Przygotowywanie kanapek wymaga nie tylko wiedzy z zakresu gastronomii, ile odpowiedniego sprzętu. Na początek musimy więc zainwestować w zakup:

    • profesjonalnych krajalnic – na początek wystarczą nam dwie;

    • lady chłodniczej – niezbędne minimum to dwie lady;

    • stolików;

    • stołu do przygotowywania kanapek;

    • krzeseł;

    • serwetek;

    • torebek do pakowania kanapek – najlepsze są papierowe.

Musimy także odpowiednio wyposażyć zaplecze, na którym będą przygotowane kanapki. Krajalnice to bowiem nie wszystko. Na zapleczu koniecznie muszą znaleźć się dwa zlewy.

Menu

Bogata karta ma szansę przyciągnąć dużo klientów. Dlatego nie możemy się ograniczyć jedynie do sprzedaży tradycyjnych kanapek. W menu powinny znaleźć się także:

    • muffiny;

    • croissanty;

    • kanapki przygotowane na bagietce.

Nie możemy też sprzedawać jedynie kanapek z wędliną, w naszym kraju przybywa bowiem wegetarian. W ofercie muszą więc znaleźć się także kanapki bez mięs i wędlin. Ofertę warto rozszerzyć nie tylko o kanapki wegetariańskie, ale także o napoje gorące i zimne. Chcąc zwiększyć swoje obroty kanapki możemy sprzedawać nie tylko na miejscu w barze. Możemy zaproponować także ich dowóz pod wskazany przez klienta adres. Wtedy jednak będziemy musieli zatrudnić przynajmniej dwie dodatkowe osoby. Jedna zajmie się przyjmowaniem zamówień, druga będzie dowozić kanapki.

Zobacz też:

Dodaj komentarz